한국야쿠르트 당줄이기 캠페인 [Digital Campaign] Korea Yakult ‘Cut down on sugar’

[Key Concept]
고객의 건강한 습관을 위해 기존 제품 대비 당 함량을 줄이는 당줄이기 캠페인을 알려라!
Spread the ‘Cut down on sugar’ campaign to reduce the sugar content compared with an existing product for the customer’s healthy habit!

[Overview]
한국야쿠르트는 ‘건강한 습관’이라는 브랜드 테마의 일환으로, 2014년 8월 당줄이기 캠페인을 시작하였습니다. 이는 추후 ‘당줄이기 제품(기존 제품 대비 당 함량을 줄여서 새로 출시된 제품)’ 주문자에게 혜택을 주는 이벤트로 이어져 해당 캠페인의 목적과 중요성 전달과 함께 주문수도 월등히 높게 달성하는 등 그 이벤트 효과를 인정받아 지금까지 총 3회에 걸쳐 진행되고 있습니다.
Korea Yakult has started ‘Cut down on sugar’ campaign in August 2014, as a part of the brand theme, “Healthy Habit for you”. It has been followed to the events to give a benefit to consumers who order the ‘Cut down on sugar’ product (newly released product as reducing the sugar content compared with an existing product. Also, as highly achieving order numbers with conveying the purpose and importance of this campaign, the event has been recognized and progressed over a total of 3 times.

[Project goal]
단순히 ‘설탕중독’ 이슈화에 발맞춰 가는 것이 아니라, 기존 제품 대비 당 함량을 줄여서 새로 출시된 당줄이기 제품의 종류 및 엠블럼을 학습시키고 당을 줄이는 것이 비로소 ‘건강한 습관’의 구체적인 실현 방안이라는 것을 알리는 것을 캠페인 목적으로 진행하였습니다.
It has been simply not only stepping with issues of sugar addiction but having the purpose of the campaign to notice that specific realization method of ‘Healthy Habit’ is to teach emblem and sorts of newly released ‘Cut down on sugar’ product as reducing the sugar content compared with an existing product and to reduce sugar.

[Features]
당줄이기 제품 주문을 유도는 물론, 캠페인 취지에 대해 학습할 수 있도록 캠페인 명을 입력하는 등 다양한 학습 방법을 제공하였습니다.
Korea Yakult has provided various study method such as registering the campaign title to learn about the purpose of campaign and, of course, to order ‘Cut down on sugar’ product. 

[Result]
한국야쿠르트의 건강한 이미지, 더 나아가 고객의 건강한 습관을 위해 끊임없이 연구하고 방법을 제시하는 기업 이미지를 효과적으로 전달하였으며, 비즈니스 측면에서는 당줄이기 제품 주문건수를 목표치 이상 확보하는 성과를 얻었습니다.
Korea Yakult has tried effectively to show the corporate image to suggest methods and to study continuously for healthy image of Korea Yakult and, by extension, healthy habit of customers. In business aspect, securing the order numbers of ‘Cut down on sugar’ product above the target is achieved.


Leave a Reply

Your email address will not be published.