FRAMEOUT - Integrated Digital Marketing agencyFRAMEOUT - Integrated Digital Marketing agency
  • About
  • Work
  • Blog
  • Contact
  • About
  • Work
  • Blog
  • Contact

NH멤버스 APP 고도화

[Mobile App] NH Members APP Advancement


NH멤버스 APP 고도화 [Mobile App] NH Members APP Advancement [Overview] 일상에서 누구나, 함께, 언제 어디서나, 편하게 사용할 수 있는 NH 포인트허브, NH멤버스앱 NH 회원의 포인트를 쓰담쓰담(쓰고 담고 쓰고 담고)NH 회원과 제휴/참여사 간 연결 허브로써 포인트 적립 사용에 대한 정보와 바로 가기, 이벤트를 통한 방문 유도, 쿠폰을 통한 혜택 제공 등 NH 멤버에게만 부여되는 특별한 혜택을 제공하는 서비스이다. 
회원 간 포인트 선물, 기부, 전환 등의 포인트 활용 기능과 캐시백 전환, 포인트몰 등의 연결로 다양한 포인트 사용처를 간편하고 쉽게 연계하여 회원과 제휴/참여사 간의 시너지효과를 극대화하기 위해 제작되었다. NH Point Hub, NH Members App which anyone can use together with others conveniently anywhere and anytime in daily life
NH Members Point Seudam Seudam (Use and Get, Use and Get)
This is a hub and service connecting NH members and partners/participants and providing exclusive special benefits for NH members such as point mileage and use information, short cut, visit through event, and benefits through coupon. 
This hub was created to maximize synergy effects between members and partners/participants by easily connecting various point uses, including point use such as point gift between members, point donation, and conversion, cashback conversion, and point mall connection. 
[Concept] 
-기획의도 
전체적인 디자인 톤 앤 매너는 NH 기업 아이덴티티와 NH멤버스의 아이덴티티를 적절히 교차해 활용하고, ‘신뢰’와 ‘같이’, ’가치’의 의미를 앱 전반에 걸쳐 담아냈다. 
또한, 메인 화면의 구성은 간소한 편이지만 개인 영역, 이벤트와 상품 등의 구성과 제휴/참여사의 연계 서비스 영역으로 구성하였다.
주요 페이지들 하단에는 관련 페이지 간의 이동이 용이하도록 배너를 배치하였고, 고객이 혜택을 더 많이 누릴 수 있게 하는데 집중하였다.
-Planning Concept
The whole design tone and manner used the identity of NH and NH members in harmony reflecting the meanings of ‘trust’, ‘together’, and ‘value across the app.’ 
Also, although the structure of the main page is simple, it is composed of individual area, events and products, and partners/participants linking service area. 
Banners are positioned in the bottom of main pages to make moving easier between relevant pages, with a focus on providing more benefits to customers.
-특징
포인트로 활용할 수 있는 기능 중 기부와 캐시백, 동전(거스름돈) 자동 충전이라는 패러다임의 전환을 꾀하였고, 간편 로그인, 바로 쓰기 등 사용 편리성을 제공했다.
방문만으로도 포인트를 적립할 수 있는 다양한 상시 이벤트(출석부, 돌림판, 뽑기왕 등)를 제공하여 재방문을 유도하고, 제휴/참여사의 홍보영역과 이벤트를 통한 연계 서비스가 활성화되도록 제작했다.
-Characteristics
A paradigm shift of donation, cashback, and auto-charge of coins(change) among functions for being used as points and convenience in use such as easy-login and direct-buy.
Re-visiting induced design by providing various events (attendance book, spinning wheel game, and king in casting of lots) to collect points by visiting, promotions of partners/participants and linking services through events.


㈜프레임아웃 | 대표자 : 노해영 | 사업자등록번호 : 215-86-28230
© 2021 FRAMEOUT - Integrated Digital Marketing agency.