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하나카드 Global Must Have 고도화

[Mobile App] Hana Card Global Must Have Advancement



하나카드 Global Must Have 고도화 [Mobile App] Hana Card Global Must Have Advancement 
[Overview] 최근 해외 카드 사용자 증대에 따른 커뮤니케이션 창구로 하나카드에서는 2018년 해외 이용 전용 모바일 플랫폼 Global Must Have를 구축했습니다.
이를 통해 해외 여행, 방문 시 필요한 각종 정보 및 혜택을 제공하고 있습니다.
일년간의 운영을 통한 시장과 고객들의 반응을 토대로 저희 프레임아웃과 함께 2019년 9월 ~ 2020년 1월까지 4개월간 고도화 프로젝트를 진행했습니다.
컨텐츠, 기능 보강 및 UI/UX 변경 등의 고도화를 바탕으로 Global 제휴 마케팅을 강화하여 고객 편의성 향상과 해외 카드 사용자 증대를 기대합니다.
As a communication channel in response to more card spending in foreign countries, Hana Card has recently established Global Must Have in 2018, a dedicated mobile platform for foreign payment.
The platform provides a variety of information and benefits necessary for travels or visit to foreign countries.
Hana Card implemented the advancement project together with Frameout for 4 months from Sep in 2019 to Jan in 2020 based on the response of the market and customers through 1-year operation.
With the reinforced global partnership marketing through advanced content and functions and modified UI/UX, improved customer convenience and increased foreign payment by card users are expected.
[Concept]
A. UI 디자인 개선
   '해외 여행 책장을 넘기다' 라는 컨셉으로 금융사의 딱딱한 이미지를 벗어나 고급스런 이미지 바탕의 모션 아트 디자인을 적용했습니다.
   프리미엄 여행 잡치 책을 보는 듯한 디자인으로 페이지를 따라가다 보면 국가별 현지 정보 및 각종 혜택을 자연스레 접할 수 있습니다.
   트렌디한 겹치는 레이아웃 및 패럴렉스 스클롤링을 활용했고 직관적이지만 세련된 메뉴 구성 및 레이블 디자인을 적용했습니다.
   국가별 검색/정보/혜택 중심 메뉴 UI 설계 및 주요 국가 선택 유도를 통한 세부 정보 연계 유도하는 Flow UI 전략으로 개선했습니다.
   이번 UI 고도화로 고객들이 보다 더 편리하게 혜택을 받고 보는 즐거움도 얻게 될 것입니다.
A. UI Design Improvement
   With the concept of 'Leafing through the pages of foreign travel book,' motion art design was applied based on the high-class image avoiding rigid image of financial companies.
   When you follow the page feeling like reading a premium travel magazine, you get local information and various benefits.
   We used the trendy overlay layout and parallax scrolling and the intuitive and refined menu structure and applied label design.
   Also, the homepage has been improved by menu UI design centered on search/information/benefits by country and the Flow UI strategy inducing visitors who select main countries to detailed information.
   Customers will be more efficiently benefited and enjoyable with the UI advancement.
B. 컨텐츠 강화
   국가별 현지 정보와 혜택 강화를 기본으로 국가, 도시 추가에 따른 대륙별 그루핑을 적용했습니다.
   도시별 꿀팁은 여행, 교통, 숙박 정보 및 여행 이야기 추가 등 유용한 정보가 풍성해졌습니다.
   해외 직구 가이드 및 연중 세일 스케줄 등 해외 직구 컨텐츠를 추가했으며 해외안심서비스, 카드 관련 정보를 강화했습니다.
   해외 여행 스탬프라는 신규 마케팅 서비스는 국가별 혜택 미션 제공/수행으로 고객들의 더 많은 서비스 이용을 유도할 것입니다.
B. Content Reinforcement
   As more cities are added, grouping by continent has been applied along with enhanced local information and benefits by country.
   Tips by city are enriched with more useful information such as travel story, transportation, and accommodation information.
   Overseas direct purchase content such as overseas direct purchase guide and all year round sale schedule are added and overseas safe payment service and card related information are reinforced.
   The new marketing service called Foreign travel stamp will attract more service users by offering/executing country-specific benefit missions.
C. 기능 강화
   간편 로그인 기능 추가로 고객의 편리성을 증대했고 웹로그 분석 툴 도입으로 고객별 맞춤 서비스 기초를 마련했습니다.
   쿠폰 다운로드 기능이 강화됐고 개인화 팝업/쿠폰 서비스 기능으로 맞춤 서비스가 가능해졌습니다.
   국가별 혜택 추가 등 WCMS 각종 기능 개선으로 운영 효율성이 향상됐습니다.
C. Function Reinforcement
Customer convenience has been increased by adding easy-login function and the foundation for customized service has been prepared by introducing web log analysis tools.
   The customized service has been enabled through personalization pop-up/coupon functions along with the enhanced coupon download function.
Operational efficiency has been improved with WCMS function improvement including benefits by country.


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