하나카드 대표 홈페이지 구축 [Renewal] Hana Card Website [Overview] KEB하나카드의 시장경쟁력과 브랜드가치 강화 기반을 마련하기 위한 목적으로 카드 비즈니스의 마케팅 및 영업력 확대, 고객의 라이프스타일 변화에 따른 생활 플랫폼 서비스 기반 마련, 비대면(디지털) 채널 이용 활성화를 위한 서비스 경쟁력과 대표 커뮤니케이션 채널의 역할 강화, 경쟁사와 차별화된 개인 맞춤형 서비스를 기반으로 소비자 중심의 가치 지향적 서비스 제공을 위하여 리뉴얼이 진행 되었다. With aims of enhancing our brand value strengthen market competitiveness, KEB Hana Card has undergone a renewal consisting several improvements in order to provide value-oriented services based on consumer needs. These improvements include marketing and sales expansion of card business, provision of lifestyle platform service according to customer’s changes in lifestyle, increase in service competitiveness to promote the use of non-face-to-face (digital) channel and strengthening the role of the main communication channel, and a distinguished consumer personalized service that is differentiated from the services of our competitors. [Concept] 기획 의도 Aim of the Project 온라인 금융시장이 웹서비스 도입을 시작으로 정보형 서비스에서 2010년을 기점으로 한 전자결제의 확산 그리고 가장 최근 동향의 간편결제, 개인화, 빅데이터로 변화되어가고 있다. 이러한 변화를 기반으로 첫 번째 고객들이 생활 속에서 얼마나 간편하게 접근할 수 있는지를 최대한 고려하여 생활 속 디지털 플랫폼 변화에 대응하는 고객 맞춤 서비스를 마련 하고자 하였고, 두 번째는 디지털 플랫폼 성장에 따른 생활 패턴을 구현하는 기술적 관점에의 대응, 마지막으로 경쟁 관점에서 협력사와 연계를 통한 특화된 개인화된 서비스와 프리미엄 서비스, 생활 속 라이프 서비스의 강화를 중점으로 기획하고자 하였다. Ever since the introduction of web service, the online financial market has been changing starting from information-based services to electronic payments in 2010, and the most recent trend in easy payments, personalization and big data. With these changes as our basis, we first considered consumer lifestyles and whether access and have sought to prepare a client customized service that responds appropriately to the changes in digital platforms. Then we focused on technical viewpoints that implement lifestyle patterns according to the growth of digital platforms. Lastly, from the viewpoint of competition, we focused on empowering personalized service, premium service, and life-style service by co-operating with partner companies. 특징 Features - UI/UX 및 IA(정보구조) 강화 Reinforcement of UI/UX and IA(Information Architecture) 가독성과 사용성에 중점을 둔 정보 중심의 쉽고 편리한 UI/UX 구현을 목적으로 시각동선을 수직화 시켜 콘텐츠 가독성을 향상시키고 콘텐츠에 visual을 함께 접목하여 콘텐츠 노출을 부각, Solutions 영역 노출 강화를 통해 사이트 개편 목적에 맞는 UI를 설계하고자 노력하였다. In order to structure a readable and usable UI/UX that centers around information, focuses were based on exposure of solutions section as well as improvements in content readability by making vertical visual circles and emphasizing content exposure to meet the purposes of reorganizing the website. - e-CRM, EBM 역량을 통한 고객 개인화 마케팅 강화 Enhancements of customer personalization marketing through e-CRM, EBM features 고객의 다양한 이용내역 안내는 정보 습득 시간을 절감하고, 기억 지속 시간 연장을 도울 수 있도록 인포그래픽을 접목 하였고, 고객의 합리적인 카드 사용을 돕는 다양한 Chart 형식의 현황정보를 제공 하였다. 마이페이지는 3단 Layout으로 “거울에 비친 N자형” 구현을 통하여 카드사용 패턴에 대한 정보를 쉽게 파악할 수 있도록 서비스를 구현하였다. 또한, 마케팅 역량 강화를 위해 페이지 설계 및 퍼블리싱 시 가이드에 따른 SEO(검색엔진 최적화) 적용으로 외부 유입률 증대를 도울 수 있도록 개선 하였다. We have implemented infographics to help extend data durations and to reduce time acquiring information for client guidance of various usage information, and have provided various chart-formatted status information to help clients use their cards efficiently.“My Page,” has been made into a 3-step layout and through the “Mirrored N-shape” service, card usage patterns can be easily accessed and grasped. Also, to enhance marketing competency and increase external inflow rate, we have applied SEO(Search Engine Optimization) according to guidance when publishing and designing web pages.