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엘지 유플러스 RCS Service Establishment

[Website] LG U+ RCS Service Establishment



[Overview]
이동통신 3사가 기존 카카오톡으로 대표되고 있던 메시징 서비스 시장을 진출하기 위해 3사가 공통으로 관리하고 운영하는 서비스를 오픈하기 위해 통합 서비스 사이트를 구축하는 프로젝트이다.
기존 SMS 메시지앱을 그대로 활용하여 별도의 앱 설치 없이 서비스를 이용함으로써 다양한 멀티미디어 전송을 통한 풍부한 사용자 경험, 암호화된 양방향 커뮤니케이션을 통한 신뢰 있는 기업 마케팅, 다양한 종류의 API를 개발하고 제공함으로써 기업형 서비스에 다양한 수익모델을 제공함으로 기본으로 하고 있다. RCS 사이트에서 직접 메시징 상품을 등록하고 발송함으로써 고객 입장에서도 이동통신 3사에 각각 가입, 운영하는 것이 아닌 하나의 사이트에서 효율적인 관리를 할 수 있도록 기능을 제공하는 것이 주요 사이트의 목적이다.
This project is to build and open an integrated service site co-managed by the 3 wireless service providers to enter the messaging service market, represented as Kakao talk.
Based on a variety of business models by providing a rich user experience through transmission via various multimedia where users can use the existing SMS message app without installing an extra app, reliable corporate marketing through encrypted two-way communications, and various kinds of API development and provision. The goal of the RCS site is to provide functions enabling efficient management in a single site, not separate joining for each wireless service, by registering and sending the messaging product for customers on the site.
[기획 의도]
기존 메시징 서비스 및 타 메시지 플랫폼을 사용한 경험을 최대한 이용할 수 있도록 기능구현에 중점을 두었다. 신뢰성 있는 브랜드 홍보, 기존 SMS 대비 더 길어지고, 더 풍부해진 사용자 메시지 템플릿을 제공하며, URL 연결, 앱 구동, 전화걸기, 양방향 챗팅 등의 기능을 메시지에 넣어서 전송할 수 있도록 메시지 작성 및 등록 UI에 중점을 두었다. 
- Planning Concept
Focused on the function implementation to maximize customers’ experience in the existing messaging services and other messaging platforms. Also, reliable brand promotions, provision of longer and richer user message template than the existing SMS and UI for message writing, and registration enabling message sending allowing functions such as URL connection, app running, making a call, and two-way chatting were emphasized. 
[특징]
- 직관적인 UI/UX 및 정보 제공 
새로운 서비스를 접하는 고객들에게 편리함과 다양한 템플릿을 제공하기 위해 실제 휴대폰 목업 화면을 통해 직관적이고 쉽고 편리하게 기능을 사용 할 수 있는 UI/UX 구현을 목적으로 UI를 설계하고자 노력하였다. 
- 애니메이션을 통한 메시지 상품의 다양한 경험 제공 
메인 화면에 RCS 서비스를 실제로 휴대폰에서 수신할 경우 동작할 수 있는 메시지 상품의 다양한 UI와 템플릿을 애니메이션으로 제공함으로써 새로운 서비스를 접하는 고객의 이해를 돕기 위해 다양한 예제를 제공하였다. 
- 브랜드홈 기능 강화
브랜드 홈 기능을 제공하여, 여러 개의 브랜드를 생성, 관리할 수 있도록 하고 발신번호 등록, 템플릿 등록 등의 모든 기능을 브랜드 홈을 통해서 관리할 수 있도록 하여 기업의 마케팅 활동을 강화하는 작업을 손쉽게 할 수 있도록 관리 기능을 제공하였다. 
[Characteristics]
- Provision of intuitive UI/UX and information 
Commitments to UI design with aims to implement the UI/UX allowing intuitive, easy, and convenient use through the mockup screen of the cell phone in order to provide convenience and various templates to customers who use the new services. 
- Provision of various experiences of messaging products through animation
Various examples are provided to help customers to understand the new services; various UIs and templates of the messaging products applicable are provided in animation if a customer received the RCS service in the main screen of his or her cell phone. 
- Brand home function improvement
Multiple brands can be generated and managed by brand home function and every function including caller number and template registration can be managed through the brand home to make it easy to reinforce the corporate marketing activities.


㈜프레임아웃 | 대표자 : 노해영 | 사업자등록번호 : 215-86-28230
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