FRAMEOUT - Integrated Digital Marketing agencyFRAMEOUT - Integrated Digital Marketing agency
  • About
  • Work
  • Blog
  • Contact
  • About
  • Work
  • Blog
  • Contact

삼성바이오에피스 홈페이지 구축

[Web/Mobile Web] SAMSUNG BIOEPIS Homepage Establishment


삼성바이오에피스 홈페이지 구축 [Web/Mobile Web] SAMSUNG BIOEPIS Homepage Establishment [Overview] 바이오제약 분야에서 독자적인 연구개발 역량을 구축하며 Global Product Company로 성장함에 따라 기업이미지 강화를 위해 메뉴, 콘텐츠 등을 글로벌 제약사 수준으로의 개편을 목적으로 제작되었다. 또한, 영문으로만 제공되던 콘텐츠를 연구소, 기업과 성과를 공유해 혁신기술을 이끌어내는 오픈 이노베이션 확대 등에 따른 업계 및 외부 고객과의 소통 강화, 국내 대표 바이오 제약 기업으로서 인지도 향상을 위해 국문까지도 확장시켜 입지를 탄탄히 하고자 하였다. The goal is to reorganize the menu and content to the level of global companies to improve the corporate image as Samsung Bioepis has grown as a global product company building independent R&D capabilities in the biopharmaceutical industry. Also, the existing English version of content expanded to Korean to reinforce communications with the industry and external customers, according to expanded open innovation, bringing innovative technologies through sharing research achievements with research institutes and companies and improve reputation as a representative biopharmaceutical company. [Concept] -기획의도 기존 삼성바이오에피스만의 경쟁력을 드러내기 어렵고 부족했던 콘텐츠들을 보완하기 위해, 다양한 이해관계자들(환자, 의료인, 규제기관 등)을 고려한 품질 및 환자 중심의 정보성 콘텐츠들을 재구성하고, 연구실적 및 개발현황 등 기술력과 강점을 부각시킴으로써 글로벌 네트워크와 뛰어난 연구역량을 가진 기업으로서의 브랜딩 강화를 목표로 기획하였다. 웹 디자인과 접근성을 모바일 환경에 맞게 보완하고, 임직원이 인터뷰 영상을 통해 직무를 소개하는 등 최신 온라인 트렌드를 반영한 디지털 콘텐츠도 구축했다. -Planning Concept This project was planned with goals to reinforce branding as a company with global networks and excellent research capabilities by reorganizing information content centered on quality and patients considering various stakeholders (patients, healthcare workers and regulatory authority, etc.) and highlighting technological capabilities and strengths such as research performance and development status in order to complement content insufficient for promoting its own competitiveness. Also, web design and accessibility have been complemented according to mobile environments and digital content reflecting the recent online trends such as introductory interview videos of employees and management has been added. -디자인 및 UX/UI 전체적인 톤에 있어서 삼성의 디자인 아이덴티티를 활용하고, ‘신뢰’와 ‘전문성’을 부각시키기 위해 실제 임직원 및 연구환경에 이미지 활용도를 높였다. 또한, 메인 화면의 구성은 간소한 편이지만 비전(Passion for Health)을 나타내는 CG제작영상 및 주요 카테고리 별로 특징적인 이미지들을 단순하게 구성하여 산만하지 않고 간결한 느낌으로 제작하였다. 주요 페이지들 하단에는 관련 페이지 간의 이동이 용이하도록 배너를 배치하였고, 다양한 이해관계자들에게 바이오시밀러라는 분야를 좀 더 쉽게 설명할 수 있도록 모션을 활용하여 구성하였다. - Design and UX/UI We used the design identity of Samsung for the entire tone and more used the image of employees, management and research environments to highlight ‘trust’ and ‘expertise.’ Also, although the structure of the main page is simple, we have positioned the CG videos showing the vision (Passion for Health) and featured images for each category in a simple and concise way avoiding distracted feeling. Banners are positioned in the bottom of main pages to make moving easily between relevant pages and motions are used to help various stakeholders to easily understand the biosimilar to various stakeholders. -메뉴 및 개발 소개 기존에 없던 홈페이지 관리기능을 개발하여 유지 및 관리 기능 개선을 통해 쉽게 콘텐츠 업데이트를 하여 지속적으로 발전하는 기업임을 강조할 수 있도록 하였다. By newly developing a homepage management function enabling easy content update through maintenance improvement, we emphasized the concept as a sustainably developing company.


㈜프레임아웃 | 대표자 : 노해영 | 사업자등록번호 : 215-86-28230
© 2021 FRAMEOUT - Integrated Digital Marketing agency.