What We Do

Love mark & Serendipity

통합 디지털 마케팅 에이전시(IDMA, Integrated Digital Marketing Agency) 프레임아웃은 2000년 설립이후, 지금까지 디지털 기반의 전략, 크리에이티브, 테크놀러지의 결합을 통해 고객의 다양한 브랜드를 소비자들에게 감동과 뜻밖의 즐거운 경험을 제시하는 러브마크와 세렌디피티를 제공하였으며, 지금 이 순간 고객의 브랜드를 통한 감동과 즐거움의 경험을 만드는 프레임아웃의 노력은 계속되고 있습니다.

 Since FRAMEOUT, an integrated digital marketing agency (IDMA, Integrated Digital Marketing Agency), has been established in 2000, until now offered a Love mark and Serendipity in various customer’s brand which presents inspiring and an fortuitous enjoyable experience to consumers by the combination of digital-based strategy, creative, and technology, and is continuing to try for creating the impression and experience of the joy through the customer’s brand.

Connect To Tomorrow

수십년전 다가오지 않을 것 만 같았던 먼 미래도 지금을 살고 있는 우리에게는 오늘입니다. 프레임아웃은 디지털 마케팅의 오늘과 내일을 연결합니다. 오늘과 연결된 내일과 내일과 연결될 모레가 프레임아웃이 그리는 디지털 마케팅의 미래입니다.

 The distant future when seems never to come closer at decades ago is today to us who are living at present. FRAMEOUT connects today and tomorrow of the digital marketing. Tomorrow connected with today and the day related to tomorrow is the future of digital marketing we draw.

Leadership

노해영(Roh haeyoung)

노해영(Roh haeyoung)

대표이사(CEO)

성균관대학교 조경학 학사(Sungkyunkwan University Landscape Architecture bachelor's degree)
성균관대학교 경영전문대학원 경영학 석사(Sungkyunkwan University Graduate School of Business Business Master)
2000, Frameout Studios
2002, (주)프레임아웃 대표이사(frameout CEO)

구자호

구자호

이사(PMO)

중앙대학교 영화학 학사(Chung-Ang University Film Studies bachelor's degree)
중앙대학교 신문방송대학원 광고전공(Chung-Ang University Graduate School of Journalism Advertising specialty)
2000, Frameout Studios
2002, (주)프레임아웃 이사(frameout project management office, Director)

Organization

organization

Business Area

Full Service IDM(Integrated Digital Marketing) 전략을 바탕으로 멀티 디바이스 및 채널에 최적화된 서비스를 제공합니다.

FRAMEOUT provides optimized services to multiple devices and channels basing on Full Service IDM (Integrated Digital Marketing) strategies.

Business Area_02

Features

프레임아웃은 기업의 디지털마케팅전략에 적합한 웹사이트, 모바일, 소셜 미디어, 이머징 디바이스를 통해서 고객과 의미있는 관계를 만들어 내며, 고객의 끊임 없이 변화하는 요구에 맞도록 사용자의 피드백 및 데이터 분석을 바탕으로 기업이 전하고자 하는 메시지를 최적화 합니다.

FRAMEOUT creates meaningful relationships based on the website, mobile, social media, emerging device which are suitable for digital marketing strategy of the enterprise, optimizes the message companies wish to impart, basing on user feedback and data analysis for meeting the ever-changing needs of customers.

Features_02

Process

통합 디지털 마케팅 프레임웍인 RACE(Reach, Act, Convert, Engage)를 바탕으로 수립된 전략을 멀티 디바이스와 채널을 통해 수행하며, 데이터 기반의 인사이트를 바탕으로 지속적인 최적화를 만들어 냅니다.

FRAMEOUT performs by multiple devices and channels the strategy established based on RACE (Reach, Act, Convert, Engage), Framework of the integrated digital marketing, creates a continuous optimization based on a date-driven insight.

Process

Approach

오늘날 새로운 디지털 패러다임에서 경쟁력을 유지하기 위해, 브랜드는 소비자의 engagement 및 converting에 대한 새로운 통합 디지털 마케팅(IDM, Integrated Digital Marketing)관점에서의 접근 방식이 필요합니다.

프레임아웃은 ‘헥사그램(Hexagram)’ 이라 정의한 아래의 여섯 가지 요소를 통해 고객의 비즈니스에 접근합니다.

To maintain competitiveness in today’s new digital paradigm, brands is needed to approach in terms of a new integrated digital marketing (IDM, Integrated Digital Marketing) about the engagement and the converting of the consumer.

FRAMEOUT approaches to the customer’s business by following six elements defined as ‘Hexagram’.

Approach_02

History

13′ 10 본사 이전(구로동)
12’ 12 2013년 한국품질경쟁력우수기업 선정
11’ 12 기업부설연구소 설립
11’ 05 LG전자, 한화S&C 협력업체 등록
10’ 12 롯데정보통신 협력업체 등록
09’ 12 Frameout Singapore .Pte 설립
09’ 09 벤처기업인증
08’ 10 기술혁신형중소기업 – INNOBIZ 인증
08’ 06 Frameout U.S.A .Inc 설립 – LA
08’ 06 유기농화장품 전문쇼핑몰 ‘SKINUS’ 오픈
08’ 02 삼성카드 해외구매대행쇼핑몰 ‘Newyorkinside’ 입점 및 운영 계약
08’ 01 해외구매대행쇼핑몰 ‘WANNABE’ 오픈
07’ 11 e-Commerce 사업부를 별도법인으로 분리 – ㈜RK인터내셔널
07’ 09 e-Commerce 사업부 신설
06’ 02 ISO 9001 인증
05’ 12 SK C&C 협력업체 등록
05’ 01 LG CNS 협력업체 등록
04’ 11 삼성SDS 협력업체 등록
02’ 07 법인전환 – ㈜프레임아웃
01’ 12 Web VRM Solution Logger 1.0 개발
01’ 11 Intranet 및 Extranet Solution 개발
01’ 10 캐릭터 사업팀 신설

October 2013   Moved the head office to Guro-dong, Guro-gu, Seoul
December 2012  2013 Korea quality competitiveness Excellent company Selection
December 2011  Established R & D center
May 2011     LG Electronics, Hanwha S & C Partnership Enrollment
December 2010  Lotte Data Communication Partnership Enrollment
December 2009  Frameout Singapore .Pte eatablishment
September 2009  Venture Company Certification
October 2008   Innovation SMEs – INNOBIZ Certification
June 2008    Frameout U.S.A .Inc Establishment – LA
June 2008    Organic cosmetics specialty shopping mall ‘SKINUS’ open
February 2008  Samsung Card overseas purchasing agent shopping mall ‘Newyorkinside’ standing point 및 operation agreement
January 2008   Overseas purchasing agent shopping mall ‘WANNABE’ open
November 2007  the e-Commerce division as a separate entity – (Corporation) RK International
September 2007  e-Commerce Department Set up
February 2006  ISO 9001 Certification
December 2005  SK C&C Partnership Enrollment
January 2005   LG CNS Partnership Enrollment
November 2004  Samsung SDS Partnership Enrollment
July 2002    Conversion to a Corporation – (Corporation) FRAMEOUT
December 2001  Web VRM Solution Logger 1.0 Development
November 2001  Intranet and Extranet Solution Development
October 2001  Character business team creation

Award

Web Award Korea

2015
대상
제품브랜드부문 영상/가전분야 ‘삼성전자’
최우수상
광고/프로모션부문 제품프로모션분야 ‘삼성전자’
쇼핑몰부문 전문쇼핑몰분야 ‘동화엠파크’
우수상
광고/프로모션부문 기업프로모션분야 ‘한국야쿠르트’

2014
대상
브랜드/쇼핑부문 고객서비스분야 ‘삼성전자’
최우수상
공공/의료 부문 ‘자생한방병원’
쇼핑몰 부문 ‘동화엠파크’
모바일웹 마케팅 부문 금융분야 ‘하나 SK카드’

2013
대상
기업일반 부문 제조업 ‘삼양사’
최우수상
기업일반 부문 중견기업 ‘동아제약’
광고/프로모션 부문 ‘SK플래닛 One ID 캠페인’
우수상
생활브랜드 부문 ‘한국야쿠르트’
광고/프로모션 부문 ‘한국야쿠르트 Enjoy Health’

2012
대상

여행/관광 분야 ‘롯데제주리조트 ‘
전문정보 분야 ‘파스퇴르아이 ‘
최우수상
리셰이프 보험 분야 ‘AXA다이렉트’
패션쇼핑몰 분야 ‘LG패션샵 ‘
우수상
패션/스포츠 분야 ‘루이까또즈 브랜드 사이트’

2011
대상

금융/부동산 부문 금융일반 ‘한화금융네트워크’
문화/레포츠 부문 호텔/숙박 ‘The Plaza Hotel’
최우수상
쇼핑몰 부문 전문쇼핑몰 ‘네이처리퍼블릭’
광고/프로모션 부문 이벤트프로모션 ‘위장간 해피 캠페인’
우수상
광고/프로모션 부문 이벤트프로모션 ‘현대자동차 블루멤버스’

2010
대상

쇼핑몰 부문 의류쇼핑몰 ‘LG패션e-shop’
문화/레포츠 부문 ‘경주월드’
최우수상
기업일반 부문 중견기업 ‘포스코A&C’
금융 부문 신용카드 ‘하나SK카드’

2009
대상
금융부문 캐피탈 ‘NICE GROUP’
우수상
기업일반 부문 가구/인테리어 ‘한국가구’

2008
최우수상

지원/서비스부문 회원서비스 ‘현대자동차 BLUE멤버스’
우수상
지원/서비스부문 회원서비스 ‘삼성카드 디어펫’

2015
The Grand Prize – Product Brand Sector, Image and Appliances Brand ‘Samsung Electronics’
The First Prize
Advertising / Promotion Sector, Product Promotion ‘Samsung Electronics’
Shopping mall Sector, Specialized Shopping mall ‘Dongwha M.PARK’
The Excellent Prize – Advertising / Promotion Sector, Company Promotion ‘Korea Yakult’

2014
The Grand Prize – Brand / Shopping Sector, Customer Service ‘Samsung Electronics’
The First Prize
Public / Healthcare Sector, ‘Jaseng Hospital of Korean Medicine’
Shopping mall Sector, ‘Dongwha M.PARK’
Mobile Web Marketing Sector, Finance ‘Hana SK Card’

2013
The Grand Prize – Company General Sector, Manufacturing ‘Samyang’
The First Prize
Company General Sector, Mid-sized Company ‘Dong Apharmaceutical Company’
Advertising / promotion sector, ‘SK Planet One ID Campaign’
The Excellent Prize
Life Brand Sector, ‘Korea Yakult’
Advertising / Promotion Sector, ‘Korea Yakult Enjoy Health ‘

2012
The Grand Prize
Travel / Tourism Sector, ‘Lotte Jeju Resort ‘
Specialized Information Sector, ‘Pasteur-I’
The First Prize
Reshape Insurance Sector, ‘AXA Direct’
Fashion shopping mall Sector, ‘LG Fashion Shop’
The Excellent Prize – Fashion / Sports Sector, ‘Louis Quatorze Brand Site’

2011
The Grand Prize
Finance / Real Estate Sector, Finance General ‘Hanwha Finance Network’
Culture / Leisure Sports Sector, Hotel / Accommodation ‘The Plaza Hotel’
The First Prize
Shopping mall Sector Specialty Shopping mall ‘Nature Republic’
Advertising / Promotion Sector, Event Promotion ‘Happy Campaign for Your Stomach’
The Excellent Prize – Advertising / Promotion Sector, Event Promotion ‘ Hyundai Motor Blue Members’

2010
The Grand Prize
Shopping mall Sector, Clothes Shopping mall ‘LG Fashion e-shop’
Cultural / leisure sports sector, ‘ Gyeongju World’
The First Prize
Company General sector, Mid-sized business ‘POSCO A & C’
Finance Sector, Credit Card ‘Hana SK Card’

2009
The Grand Prize – Finance sector, capital ‘NICE GROUP’
The Excellent Prize – Company General Sector, Furniture / Interior ‘Korea Furniture’

2008
The First Prize– Support / Service Sector, Members Service ‘Hyundai Motor BLUE Members’
The Excellent Prize – Support / Service Sector, Members Service ‘Samsung Card Deer pet’

APP AWARD
2015
대상
기능서비스부문 정보관리분야 ‘삼성전자’

2014
대상
브랜드/쇼핑부문 고객서비스분야 ‘삼성전자’

2012
대상
경주월드리조트 여행/관광/레저 분야

2015
The Grand Prize – Functional Service Sector, Information Management ‘Samsung Electronics’

2014
The Grand Prize – Brand / Shopping Sector, Customer Service ‘Samsung Electronics’

2012
The Grand Prize – Gyeongju World Resort Travel / Tourism / Leisure Sector

KOREA DIGITAL MEDIA AWARD
2010
대상

모바일(웹, 앱) 금융 ‘하나sk카드 모바일 웹사이트’
최우수상
웹/유통 및 상거래 ‘포스코A&C’ 종합쇼핑몰/전문쇼핑몰 ‘LG패션 eShop’

2008
최우수상

정보 및 서비스부문 멤버쉽 서비스 ‘현대자동차 BLUE멤버스’
정보 및 서비스부문 웹진 ‘한국신용정보 나이스 웹진’
특별상
‘BLU멤버스’

2010
The Grand Prize – Mobile (web, app) Finance ‘Hana SKCard Mobile Website’
The First Prize
Web / distribution and commerce ‘POSCO A & C
Comprehensive shopping mall Specialty shopping mall’ LG Fashion eShop’

2008
The First Prize
Information and Services Sector, Membership Service ‘Hyundai Motor BLUE Members’
Information and service sector, Webzine ‘Korea Credit Information Nice Webzine’
Special Prize – ‘Blue Members’

DesignAwards.Asia[DAA]
DOTD December 28, 2015 “SAMSUNG TV & Remote App”
DOTD November 2, 2015 “SAMSUNG WA 360 Mirco-site”